REGULAMIN SERWISU INTERNETOWEGO
(„Regulamin”)

§ 1 Definicje​

  • Klient – osoba fizyczna, osoba prawna, jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej, która Rejestruje się na Stronie Internetowej i zawiera Umowę zgodnie z niniejszym Regulaminem i przepisami prawa.
  • Konsument – pełnoletnia osoba fizyczna, posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, zawierająca umowę na świadczenie Usług w zakresie niezwiązanym bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową lub pełnoletnia osoba fizyczna, posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, zawierająca umowę na świadczenie Usług w zakresie związanym bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla Klienta charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez niego działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
  • Moderacja - działania podejmowane przez Administratora, mające na celu wykrywanie, identyfikowanie i zwalczanie Niedozwolonych Treści, w tym środki wdrażane przez Administratora, które wpływają na ich dostępność, widoczność i osiągalność Niedozwolonych Treści, w szczególności ograniczenie dostępu do Niedozwolonych Treści lub ich usunięcie, lub które wpływają na możliwość przekazywania takich informacji przez Użytkowników lub Klientów, w szczególności zawieszenie lub usunięcie Użytkownika oraz zablokowanie Użytkownikowi lub Klientowi możliwości korzystania ze Strony Internetowej.
  • Niedozwolone Treści – Treści Użytkownika lub Klienta zabronione przez powszechnie obowiązujące przepisy prawa, w tym m.in. propagujące przemoc lub naruszające dobra osobiste i inne prawa osób trzecich lub Treści niezgodne z Regulaminem.
  • Rejestracja – czynność faktyczna dokonana w sposób określony w Regulaminie, umożliwiająca zapis na listę e-mailową Administratora oraz oświadczenie woli Klienta zmierzające do zawarcia Umowy.
  • Formularz - interaktywna sekcja na Stronie Internetowej, która umożliwia Użytkownikom wprowadzanie i przesyłanie informacji podczas Rejestracji.
  • Usługi – usługi on-line oferowane do świadczenia przez Administratora na odległość, za pośrednictwem Strony Internetowej, wskazane szczegółowo na Stronie Internetowej. Usługi odnoszące się do danych w postaci cyfrowej stanowią Usługi Cyfrowe (zgodnie z definicją poniżej).
  • Administrator – Transparent World sp. z o.o. ul. Innowacyjna 1, 16-400 Suwałki, NIP: 9512460962, Regon: 380052092, KRS: 0000729089.
    Z Administratorem można się skontaktować w następujący sposób:
    a) mailem na adres: mirek@transparentworld.pl,
    b) pisemnie na adres siedziby;
    c) w inny sposób wskazany na Stronie Internetowej.
  • Strona Internetowa – strona znajdująca się pod adresem https://www.miroburn.pl/, za pośrednictwem której prowadzona jest rejestracja Użytkownika lub Klienta i zawierana umowa na świadczenie Usług na odległość. Informacje o funkcjonalnościach Strony Internetowej oraz technicznych środkach jej ochrony, dostępności wsparcia technicznego i aktualizacji, a także mających znaczenie kompatybilnościach i interoperacyjnościach Strony Internetowej, o których Administrator wie lub powinien wiedzieć, znajdują się na Stronie Internetowej.
  • Treści – materiały i/lub informacje przechowywane i udostępnione przez Administratora w ramach Strony Internetowej na żądanie Użytkownika, w szczególności opinie.
  • Usługi Cyfrowe – usługi pozwalająca konsumentowi na:
    a) wytwarzanie, przetwarzanie, przechowywanie lub dostęp do danych w postaci cyfrowej, 
    b) wspólne korzystanie z danych w postaci cyfrowej, które zostały przesłane lub wytworzone przez konsumenta lub innych użytkowników tej usługi,
    c) inne formy interakcji za pomocą danych w postaci cyfrowej.
  • Umowa – umowa o świadczenie usług cyfrowych, zawarta na odległość za pośrednictwem Strony Internetowej na zasadach określonych w Regulaminie, między Klientem a Administrator.
  • Użytkownik – osoba odwiedzająca Stronę Internetową.

§ 2 Zasady ogólne​

  • Niniejszy Regulamin określa zasady oraz sposób Rejestracji Użytkownika za pośrednictwem Strony, na której Administrator umożliwia Użytkownikowi zawarcie Umowy o dostarczenie treści cyfrowych w postaci Treści, za które to Treści Użytkownik nie wnosi jakiejkolwiek opłaty pieniężnej, ale dostarcza Administratorowi swoje dane osobowe i wyraża zgodę na świadczenie Usług Cyfrowych.
  • Jeżeli Użytkownik nie chce wyrazić zgody na świadczenie Usług Cyfrowych, może dokonać zakupu Treści, płacąc za nie określoną przez Administratora cenę. Zakup w ten sposób wymaga indywidualnego kontaktu z Administratorem.
  • Zawarcie Umowy w sposób, o którym mowa w § 2 ust. 1 Regulaminu, wymaga wypełnienia i przesłania Formularza poprzez kliknięcie w przycisk na Stronie Internetowej. Umowę uważa się za zawartą z chwilą wyświetlenia Użytkownikowi strony internetowej z potwierdzeniem Rejestracji.
  • Pełna treść Regulaminu znajduje się w siedzibie Administratora oraz na Stronie Internetowej, gdzie klienci mogą przeglądać Regulamin bez ograniczeń oraz mogą sporządzić jego wydruk.
  • W sprawach nieuregulowanych w Regulaminie mają zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego. Do umów zawieranych pomiędzy Administrator a Konsumentem na odległość stosuje się postanowienia ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta („Prawa Konsumenta”).
  • Użytkownik lub Klient zobowiązany jest w szczególności do:
    a) niedostarczania i nieprzekazywania Niedozwolonych Treści,
    b) korzystania ze Strony Internetowej w sposób niezakłócający jego funkcjonowania, w szczególności poprzez użycie określonego oprogramowania lub urządzeń,
    c) niepodejmowania działań takich jak: rozsyłanie lub umieszczanie w ramach Strony Internetowej niezamówionej informacji handlowej (spam),
    d) korzystania ze Strony Internetowej w sposób nieuciążliwy dla innych Użytkowników lub Klientów oraz dla Administratora,
    e) korzystania z wszelkich treści zamieszczonych w ramach Strony Internetowej jedynie w zakresie własnego użytku osobistego,
    f) korzystania ze Strony Internetowej w sposób zgodny z przepisami obowiązującego na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej prawa, postanowieniami Regulaminu, a także z ogólnymi zasadami korzystania z sieci Internet.
  • Administrator jest uprawniony do monitorowania i Moderowania Treści. Administrator nie używa narzędzi służących do automatycznego Moderowania treści.
  • Administrator umożliwia Użytkownikom i Klientom zgłaszanie obecność Niedozwolonych Treści na Stronie Internetowej. Do zgłaszania Niedozwolonych Treści stosuje się odpowiednio postanowienia § 9 Regulaminu dotyczącego reklamacji, z zastrzeżeniem ust. 8 poniżej.
  • W zgłoszeniu Użytkownik lub Klient jest zobowiązany podać:
    a) dokładną elektroniczną lokalizację Treści w postaci bezpośredniego linku URL do Treści,
    b) przyczyny uznania Treści za Niedozwoloną Treść
    c) oświadczenie potwierdzające powzięte w dobrej wierze przekonanie osoby lub podmiotu dokonujących zgłoszenia, że informacje i zarzuty w nim zawarte są prawidłowe i kompletne.
  • W razie powzięcia informacji o Niedozwolonych Treściach Administrator podejmie stosowane działania mające na celu ich Moderację. W razie powzięcia jakichkolwiek informacji dających podstawę do podejrzenia, że popełniono lub może dojść do popełnienia przestępstwa Administrator zgłosi ten fakt do odpowiednich organów ścigania.
  • Jeśli Administrator dysponuje danymi umożliwiającymi skontaktowanie się z Użytkownikiem lub Klientem, który umieścił Niedozwoloną Treść, powiadomi go o dokonanej Moderacji. Powiadomienie zawiera co najmniej wskazanie podstawy umownej i/lub prawnej, na której Administrator opiera swoją decyzję.
  • Użytkownikowi lub Klientowi, który umieścił Niedozwoloną Treść, przysługuje prawo odwołania od decyzji Administratora, o której mowa w ust. 9 powyżej. Do składania odwołania postanowienia, § 9 Regulaminu, stosuje się odpowiednio.

§ 3 Rejestracja

  • W celu dokonania Rejestracji, Klient wypełnia Formularz rejestracyjny udostępniony na Stronie Internetowej i przesyła go drogą elektroniczną Administratora.
  • Klient ma obowiązek wypełnić wszystkie pola formularza rejestracyjnego z wyjątkiem tych, które oznaczone są jako opcjonalne.
  • Klient ponosi odpowiedzialność za prawdziwość i prawidłowość danych podanych przez niego w formularzu rejestracyjnym.
  • Przesłanie wypełnionego formularza rejestracyjnego jest równoznaczne z wolą zawarcia przez Klienta Umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną.
  • Wypełniając formularz rejestracyjny, Klient potwierdza zapoznanie się, akceptację i przyjęcie do stosowania postanowień Regulaminu i oświadcza, że zapoznał się z zasadami przetwarzania jego danych osobowych przez Administratora.
  • Po przesłaniu prawidłowo wypełnionego formularza rejestracyjnego, Klient otrzymuje potwierdzenie dokonania Rejestracji drogą elektroniczną na podany w formularzu rejestracyjnym adres poczty elektronicznej.
  • W celu usunięcia Konta Klienta, Klient zwraca się do Administratora z prośbą o usunięcie Konta na adres e-mail podany w §1 pkt. 6 Regulaminu.
  • Administrator uprawniony jest do usunięcia Konta Klienta, w przypadku nieprzestrzegania przez Klienta postanowień Regulaminu.

§ 4 Realizacja Umowy​

  • Administrator dostarcza Klientowi Usługi niezwłocznie po zawarciu Umowy w sposób opisany na Stronie Internetowej.
  • Administrator zobowiązuje się, w ramach Umowy, dostarczyć Usługi zgodne z Umową.
  • W przypadku braku możliwości realizacji Usług w całości lub braku możliwości realizacji Usług w czasie przewidzianym na jego realizację, Administrator poinformuje o zaistniałej sytuacji Klienta.
  • W przypadku braku możliwości realizacji Usług jedynie w odniesieniu do części Usług objętych Zamówieniem, Klient zostanie o tym poinformowany przez Administratora i ma prawo anulować zawarcie Umowy w całości lub w części. Decyzję co do dalszego sposobu realizacji Umowy Klient przekazuje Administratora poprzez zwrotną wiadomość e-mail na adres Administratora. W takiej sytuacji Klient może wybrać:
    a) częściową realizację, co powoduje zrealizowanie Umowy w zakresie dotyczącym wyłącznie możliwych do wysyłki Usług. Umowa zostaje wówczas rozwiązana odnośnie niemożliwej do realizacji części Umowy. Administrator zostaje zwolniony z obowiązku realizacji Umowy w zakresie niemożliwych do dostarczenia Usług i jest zobowiązany zwrócić koszty, poniesione przez Klienta, w zakresie niemożliwej do realizacji części Umowy, niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 14 (czternastu) dni od dnia przekazania Administratora decyzji przez Klienta zgodnie z tym ust. 6, przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Klient;
    b) anulowanie całości Umowy, co powoduje rozwiązanie Umowy odnośnie całego przedmiotu Umowy. Administrator zostaje wówczas zwolniony z obowiązku realizacji Umowy w całym zakresie i jest zobowiązany zwrócić poniesione dotychczas przez Klienta koszty złożenia Umowy niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 14 (czternastu) dni od dnia przekazania Administratora decyzji przez Klienta zgodnie z tym ust. 6, przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Klient.
  • Usługi są udostępniane w najnowszej wersji, dostępnej w chwili zawarcia Umowy. Administrator poinformuje o aktualizacjach, w tym dotyczących zabezpieczeń, niezbędnych do zachowania zgodności Usług z Umową, a Konsument powinien wówczas zainstalować tę aktualizację w rozsądnym terminie, w szczególności w czasie wskazanym przez Administratora.
  • Jakiekolwiek zmiany w Usłudze, inne niż niezbędne do zachowania zgodności Usługi z umową, mogą być wprowadzane w wyjątkowych okolicznościach wskazanych w §13 ust. 2 Regulaminu. Konsument zostanie poinformowany z wyprzedzeniem o wprowadzanych zmianach. Administrator nie może dokonać zmiany Usługi Cyfrowej dostarczanej w sposób jednorazowy.
  • Jeżeli Klient nie zainstaluje w rozsądnym czasie aktualizacji dostarczonych przez Administratora zgodnie z ust. 7 powyżej, Administrator nie ponosi odpowiedzialności za brak zgodności Usługi z Umową wynikający wyłącznie z braku aktualizacji, jeżeli:
    a) poinformował Konsumenta o aktualizacji i konsekwencjach jej niezainstalowania;
    b) niezainstalowanie lub niewłaściwa instalacja aktualizacji nie wynikały z błędów w instrukcji instalacji dostarczonej przez Administratora.

§ 5 Odstąpienie przez Konsumenta od Umowy o dostarczenie Usług Cyfrowych

  • Jeżeli Klient jest Konsumentem, na podstawie Praw Konsumenta, przysługuje mu prawo do odstąpienia od Umowy zgodnie z poniższymi postanowieniami. Jeżeli Klient nie jest Konsumentem, poniższych postanowień nie stosuje się.
  • Konsument może odstąpić od Umowy o dostarczenie Usług Cyfrowych bez podawania przyczyny w ciągu 14 (czternastu) dni kalendarzowych od dnia zawarcia Umowy, poprzez złożenie oświadczenia o odstąpieniu od Umowy, z zastrzeżeniem ust. 3 poniżej. Do zachowania tego terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed upływem ww. terminu.
  • Prawo odstąpienia od Umowy sprzedaży nie przysługuje Konsumentowi w wypadkach określonych szczegółowo w art. 38 ust. 1 Praw Konsumenta.
  • W przypadku odstąpienia od Umowy jest ona uważana za niezawartą.
  • Oświadczenie o odstąpieniu od Umowy można złożyć w dowolnej formie, pod warunkiem, że z oświadczenia wynika wola odstąpienia od Umowy, w tym na formularzu, którego wzór dostępny jest pod Regulaminem jako Załącznik nr 1, jak również na formularzu odstąpienia od Umowy, który stanowi Załącznik nr 2 do Praw Konsumenta.
  • Administrator zwraca niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od Umowy, wszystkie dokonane przez Konsumenta płatności. Zwrot płatności następuje przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument, chyba, że w oświadczeniu o odstąpieniu od Umowy sprzedaży Konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
  • Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Usługi będące wynikiem korzystania z niej w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Usługi (o ile dotyczy).
  • W przypadku odstąpienia od Umowy, od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od Umowy, Administrator nie może wykorzystywać treści innych niż dane osobowe dostarczone lub wytworzone przez Konsumenta w trakcie trwania Umowy, z wyjątkiem treści, które:
    a) są użyteczne wyłącznie w związku z Usługą Cyfrową, która stanowiła przedmiot Umowy;
    b) dotyczą wyłącznie aktywności Konsumenta w trakcie korzystania z Usług Cyfrowych;
    c) zostały połączone przez Administratora z innymi danymi i nie mogą zostać z nich wydzielone lub mogą zostać wydzielone jedynie przy nakładzie niewspółmiernych wysiłków;
    d) zostały wytworzone przez Klienta wspólnie z innymi konsumentami, którzy nadal mogą z nich korzystać.
  • Z wyjątkiem przypadków, o których mowa w ust. 8 pkt a-c, Administrator na żądanie Konsumenta udostępni mu treści inne niż dane osobowe, które zostały dostarczone lub wytworzone przez Konsumenta w trakcie trwania Umowy. Konsument ma prawo odzyskać treści cyfrowe od Administratora nieodpłatnie, w rozsądnym terminie i powszechnie używanym formacie.
  • W przypadku odstąpienia od Umowy, Administrator może uniemożliwić Konsumentowi dalsze korzystanie z Usługi, w szczególności poprzez zablokowanie Konta. Przepis ten nie ma wpływu na uprawnienia, o których mowa w ust. 9 powyżej.

§6 Reklamacje​

  • Administrator ponosi odpowiedzialność za brak zgodności z Umową Usługi Cyfrowej dostarczanej jednorazowo lub w częściach, który istniał w chwili ich dostarczenia i ujawnił się w ciągu dwóch lat od tej chwili. Domniemywa się, że brak zgodności Usługi Cyfrowej z Umową, który ujawnił się przed upływem roku od chwili dostarczenia Usługi Cyfrowej, istniał w chwili jej dostarczenia. Konsumentowi przysługuje uprawnienie do żądania naprawy lub wymiany Usługi Cyfrowej na wolną od wad, jak również obniżenia ceny lub odstąpienia od Umowy, o ile wada jest istotna.
  • W przypadku Usług Cyfrowych dostarczanych w sposób ciągły Administrator ponosi odpowiedzialność za brak zgodności z Umową Usług Cyfrowych, który wystąpił lub ujawnił się w czasie, w którym zgodnie z Umową miały być dostarczane. Domniemywa się, że brak zgodności Usługi Cyfrowej z Umową wystąpił w tym czasie, jeżeli w tym czasie się ujawnił.
  • Domniemania określone w ust. 1 i 2 nie mają zastosowania, jeżeli:
    a) środowisko cyfrowe Konsumenta nie jest kompatybilne z wymaganiami technicznymi, o których Administrator poinformował go w sposób jasny i zrozumiały przed zawarciem Umowy;
    b) 
    Konsument, poinformowany w jasny i zrozumiały sposób przed zawarciem Umowy o obowiązku współpracy ze Administrator, w rozsądnym zakresie i przy zastosowaniu najmniej uciążliwych dla siebie środków technicznych, w celu ustalenia, czy brak zgodności Usług Cyfrowych z Umową w odpowiednim czasie wynika z cech środowiska cyfrowego Konsumenta, nie wykonuje tego obowiązku.
  • Po odstąpieniu od Umowy, Administrator nie może wykorzystywać treści innych niż dane osobowe dostarczone lub wytworzone przez Konsumenta w trakcie trwania Umowy, z wyjątkiem treści, które:
    a) są użyteczne wyłącznie w związku z Usługą Cyfrową, która stanowiła przedmiot Umowy;
    b) dotyczą wyłącznie aktywności Konsumenta w trakcie korzystania z Usług Cyfrowych;
    c) zostały połączone przez Administratora z innymi danymi i nie mogą zostać z nich wydzielone lub mogą zostać wydzielone jedynie przy nakładzie niewspółmiernych wysiłków;
    d) zostały wytworzone przez Klienta wspólnie z innymi konsumentami, którzy nadal mogą z nich korzystać.
  • Z wyjątkiem przypadków, o których mowa w ust. 4 pkt a-c, Administrator na żądanie Konsumenta udostępni mu treści inne niż dane osobowe, które zostały dostarczone lub wytworzone przez Konsumenta w trakcie trwania Umowy. Konsument ma prawo odzyskać treści cyfrowe od Administratora nieodpłatnie, w rozsądnym terminie i powszechnie używanym formacie.
  • Powyższe uprawnienia przysługują tylko Klientom będącym Konsumentami. W stosunkach między Administrator, a Klientem niebędącym Konsumentem rękojmia za wady jest wyłączona.
  • Reklamacje dotyczące Usług mogą być zgłaszane listownie na adres korespondencyjny lub adres e-mail Administratora wskazany w Regulaminie.
  • Reklamacja powinna zawierać imię, nazwisko Konsumenta oraz dokładny opis i wskazanie okoliczności stanowiących podstawę reklamacji. Do reklamacji należy dołączyć dowód zakupu Usługi.
  • Administrator, po otrzymaniu reklamacji, ustosunkuje się do niej i poinformuje Konsumenta o dalszym postępowaniu najpóźniej w terminie 14 (czternastu) dni kalendarzowych od dnia doręczenia reklamacji. Odpowiedź na reklamację jest udzielana pisemnie za pośrednictwem poczty lub za pośrednictwem zwrotnej wiadomości e-mail.
  • W przypadku uznania reklamacji, reklamowana Usługa zostanie naprawiona. Jeśli nie będzie to możliwe, Administrator zwróci Konsumentowi równowartość ceny reklamowanej Usługi niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 14 (czternastu) dni od dnia decyzji o pozytywnym rozpatrzeniu reklamacji, przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument.
  • W zakresie reklamacji Konsument może realizować uprawnienia przyznane mu przez Prawa Konsumenta m.in. za brak zgodności Usługi z Umową.
  • Po wyczerpaniu postępowania reklamacyjnego Konsumentowi przysługuje prawo do dochodzenia nieuwzględnionych roszczeń w sądzie powszechnym właściwym miejscowo według przepisów kodeksu postępowania cywilnego oraz z uwzględnieniem bezwzględnie obowiązujących przepisów w zakresie praw konsumenta, w tym w zakresie wyboru prawa właściwego dla rozstrzygania sporów.
  • Dostarczenie Usługi niezamówionej przez Konsumenta następuje na ryzyko Administratora i nie nakłada na Konsumenta żadnych zobowiązań.
  • Administrator informuje Konsumenta o możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji Usług, m.in. poprzez złożenie przez Konsumenta po zakończeniu postępowania reklamacyjnego wniosku o wszczęcie mediacji lub wniosku o rozpatrzenie sprawy przed sądem polubownym (wniosek można pobrać na stronie internetowej http://www.uokik.gov.pl/download.php?plik=6223). Wykaz Stałych Polubownych Sądów Konsumenckich działających przy Wojewódzkich Inspektoratach Inspekcji Handlowej dostępny jest na stronie internetowej: http://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php#faq596. Pozasądowe dochodzenie roszczeń po zakończeniu postępowania reklamacyjnego jest bezpłatne. W przypadku Klienta będącego Konsumentem, chcącego skorzystać z pozasądowego sposobu dochodzenia roszczeń, istnieje dodatkowo możliwość złożenia skargi za pośrednictwem unijnej platformy internetowej ODR, dostępnej pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr/.

§ 7 Dane osobowe​

  • Dane osobowe Klientów będą przetwarzane zgodnie z przepisami Ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1781 późn. zm.), Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych).
  • Administratorem danych osobowych jest Administrator. Szczegółowe zasady przetwarzania danych osobowych Klientów zostały zawarte w Polityce Prywatności dostępnej na Stronie Internetowej.
  • Dane osobowe Użytkownika są przetwarzane w celu zawarcia i wykonania Umowy o dostarczenie treści cyfrowych w postaci Treści na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b RODO.
  • Po dostarczeniu Treści dane osobowe Użytkownika są przechowywanie w bazie Administratora na potrzeby archiwalne, w celu ewentualnej obrony, ustalenia lub dochodzenia roszczeń związanych z Umową, co stanowi prawnie uzasadniony interes realizowany przez Administratora, o którym mowa w art. 6 ust. 1 lit. f RODO. Dane te zostaną usunięte po upływie terminu przedawnienia roszczeń związanych z umową.
  • Dane osobowe Użytkownika przetwarzane są również w celu wysyłki wiadomości e-mail, analizy statystyk związanych z wysyłanymi wiadomościami, segmentacji bazy. Na podstawie segmentacji wykonywanej przez Administratora, Użytkownik może trafiać do różnych grup odbiorców wiadomości email, które mają wpływ na zakres i zawartość treści wysyłanych przez Administratora. Użytkownik zawsze może zwrócić się do Administratora o informację w zakresie przynależności do poszczególnych grup oraz oczekiwaną przez siebie modyfikację w zakresie tej przynależności.

§ 8 Świadczenie usług drogą elektroniczną

  • Administrator jest jednocześnie usługodawcą usług świadczonych drogą elektroniczną w rozumieniu Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną. Niniejszy Regulamin stanowi jednocześnie regulamin świadczenia usług drogą elektroniczną w rozumieniu art. 8 ww. ustawy. Administrator świadczy usługi drogą elektroniczną zgodnie z niniejszym Regulaminem.
  • Rozpoczęcie przez Klienta korzystania z usług objętych Regulaminem lub wyrażenie zgody na przestrzeganie Regulaminu jest równoznaczne z zawarciem Umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną.
  • Dla współpracy z systemem informatycznym, którym posługuje się Administrator, Klient musi dysponować sprzętem i systemem spełniającym następujące wymagania techniczne:
    a) 
    komputer z internetową przeglądarką www z włączoną obsługą plików „cookies;
    b) połączenie z siecią Internet;
    c) poprawnie skonfigurowaną pocztę elektroniczną.
  • Administrator zastrzega, że korzystanie z Usług określonych w niniejszym Regulaminie może wiązać się ze standardowym ryzykiem związanym z wykorzystaniem sieci Internet i rekomenduje Klientom przedsięwzięcie odpowiednich kroków w celu ich zminimalizowania. Administrator zapewnia działanie systemu teleinformatycznego, który umożliwia korzystanie z usługi świadczonej drogą elektroniczną, w sposób uniemożliwiający dostęp osób nieuprawnionych do treści przekazu składającego się na tę usługę, w szczególności przy wykorzystaniu technik kryptograficznych odpowiednich dla właściwości świadczonej usługi, a także jednoznaczną identyfikację stron usługi świadczonej drogą elektroniczną. W razie planowanych przerw, modernizacji lub też w innych podobnych wypadkach, Administrator ma prawo powiadomić o nich Klientów poprzez udostępniony mu adres e-mail lub ogólnie na Stronie Internetowej.
  • Klienta obowiązuje zakaz: dostarczania treści o charakterze bezprawnym, działania w sposób naruszający prawo czy w celu obejścia prawa, a także w sprzeczności z zasadami współżycia społecznego lub dobrymi obyczajami, korzystania ze Strony Internetowej w sposób zakłócający jej funkcjonowanie lub uciążliwy dla Administratora oraz innych Klientów.
  • Zgoda Klienta na korzystanie z usług świadczonych drogą elektroniczną objętych Regulaminem może być w każdej chwili cofnięta.
  • Do reklamacji usług świadczonych drogą elektroniczną stosuje się odpowiednio postanowienia § 9 Regulaminu, przy czym termin na zgłoszenie reklamacji liczy się od momentu wystąpienia zdarzenia uzasadniającego złożenie reklamacji.
  • W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie w zakresie świadczenia usług drogą elektroniczną zastosowanie mają powszechnie obowiązujące przepisy prawa, w tym w szczególności ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną.

§ 9 Opinie

  • Każda osoba, która zawarła Umowę o świadczenie usług, może oceniać Usługi i dodać recenzję. Administrator sprawdza, czy dana recenzja Usług została dodana przez osobę, która faktycznie korzysta z Usług na podstawie Umowy i jeśli okaże się, że tak, wówczas Administrator akceptuje publikację recenzji Usług na Stronę Internetową.
  • Gdy recenzja Usług została dodana przez osobę, która nie zawarła Umowy oświadczenie Usług przez Stronę Internetową lub Administrator nie był w stanie zweryfikować zawarcia takiej Umowy, a zatem przypuszcza on, że recenzja takiej osoby może być nierzetelna, fikcyjna (niepoparta faktami, doświadczeniem, dowodami) lub wprowadzająca w błąd, Administrator decyduje nie publikować takiej recenzji na Stronie Internetowej.

§10 Zmiana Regulaminu

  • Regulamin obowiązuje od dnia 31.10.2024 roku.
  • Regulamin może ulec zmianie z ważnych przyczyn technicznych, prawnych lub organizacyjnych. O zmianie Regulaminu i dacie, od której będzie obowiązywał zmieniony Regulamin, Administrator informuje, na co najmniej 14 dni przed datą wejścia w życie zmiany, przez umieszczenie na Stronie Internetowej wiadomości o zmianie Regulaminu oraz treści zmienionego Regulaminu.
  • Klienci, którzy dokonali Rejestracji i posiadają Konto Klienta, są informowani o zmianie Regulaminu poprzez przesłanie na adres poczty elektronicznej wskazany przez nich w formularzu rejestracyjnym, informacji o zmianie Regulaminu lub poprzez komunikat na Koncie Klienta.
  • Klientom, którzy dokonali Rejestracji i posiadają Konto Klienta, przysługuje prawo do wypowiedzenia Regulaminu. Klient może dokonać wypowiedzenia Regulaminu w terminie 14 dni od dnia otrzymania wiadomości e-mail o zmianie postanowień Regulaminu.
  • Wypowiedzenie Regulaminu przez Klienta, który dokonał Rejestracji i posiada Konto Klienta, równoznaczne jest z rezygnacją z posiadania Konta Klienta. Wypowiedzenie Regulaminu wiąże się dla Administratora z obowiązkiem usunięcia danych Klienta z bazy danych.
  • Niezłożenie przez Klienta, który dokonał Rejestracji i posiada konto Klienta, oświadczenia o wypowiedzeniu Regulaminu w terminie 14 dni od dnia otrzymania wiadomości e-mail o zmianie postanowień Regulaminu oznacza akceptację zmienionego Regulaminu z zastrzeżeniem, iż każdorazowe logowanie się Klienta w celu złożenia Umowy odbywa się po potwierdzeniu przez Klienta zapoznania się z treścią Regulaminu aktualnego w dniu składania Umowy.
  • Wszystkie Umowy złożone przed dniem wejścia w życie zmienionego Regulaminu są realizowane na podstawie Regulaminu, który obowiązywał w dniu składania Umowy przez Klienta.

    Suwałki, dnia 03.01.2025 r.