Bo uczysz się promptowania, zamiast mądrze wykorzystać AI.
Zastosuj to, co poniżej, a zobaczysz, jak wszystko zacznie się układać.
BŁĄD 1: NIE PISZESZ O SOBIE
Według eksperta Mirka Burnejko: Musisz wkładać jak najwięcej informacji o sobie. Nowe modele, szczególnie o3, o3-pro, Opus 4, działają GENIALNIE, gdy wrzucisz tam dużo informacji o sobie.
Kim jesteś, jakie masz doświadczenie, cechy charakteru, mocne strony Gallupa, ilość wolnego czasu, z czym masz problemy (strach, obawy). Wrzucaj PDF-y z wynikami. Im więcej danych o sobie, tym lepsza jakość.
BŁĄD 2: NIE PISZESZ CELÓW
Modele działają dobrze, jak opiszesz im cele. Nie cele portalu, firmy, ale Twoje cele. Co Ty chcesz.
- Kupić Porsche mając 26 lat?
- Mieć 10,000 PLN pasywnego dochodu mając 50 lat?
- Pracować 4 godziny dziennie za 2 lata?
Im bardziej opiszesz cele, tym lepiej. AI bierze to pod uwagę robiąc plan.
BŁĄD 3: ZA DUŻO MYŚLISZ
W analizie modeli biznesowych, problemów klienta... ludzie lubią myśleć. A to przeszkadza. Są inne miejsca gdzie można myśleć.
Lepiej wziąć prompt z Search/DeepResearch i zobaczyć, co wyjdzie. AI może Ci dziś (czerwiec 2025) zrobić dopasowany plan dojścia do miliona lub do innego celu, o ile za mocno nie przeszkadzamy.
BŁĄD 4: NIE ROBISZ TEGO, CO AI MÓWI
Jak pracujemy z AI, np. z ChatGPT, to możemy ustawić sobie Taski, aby codziennie były zadania na dzisiaj. Spoko. Dostajemy zadania. Ale wiesz co... mało kto to robi.
A wystarczy zrobić tę robotę. Jak jest jej za dużo, to możesz o tym napisać AI, ale... MUSISZ CODZIENNIE ROBIĆ TO, CO AI MÓWI.
BŁĄD 5: NIE DAJESZ INFORMACJI ZWROTNEJ
Klient odpisał. Klient nie odpisał. Wpadła sprzedaż. Nie wpadła sprzedaż. Akcja marketingowa się udała. Akcja marketingowa się nie udała.
Wrzucasz to do AI.
Najtrudniejszy punkt
BŁĄD 4. Ogólnie ludzie mają wstręt przed robieniem tego, co działa, a szczególnie, jak mówi im to AI. Jak to przełamiesz, to ulalalalala.